موتور برق جوشكاري چيست و چه كاربردي دارد؟

آموزش و معرفي دوره هاي آموزشي | بازي هاي آموزشي

موتور برق جوشكاري چيست و چه كاربردي دارد؟

۸ بازديد

يكي از موضوعاتي كه تمام افراد جوشكار با آن مواجه هستند، انتخاب موتور برق براي جوشكاري است. اين موضوع زماني اهميت پيدا مي‌كند كه شما بخواهيد در زمان نبود برق از تجهيزات برقي خود استفاده كنيد. هنگام خريد موتور برق مخصوص جوشكاري شما بايد به توان مصرفي دستگاه جوش خود دقت داشته باشيد و بدانيد كه به چند كيلووات موتور برق احتياج خواهيد داشت.

موتور برق جوشكاري

همچنين پيش از خريد موتور برق جوشكاري شما بايد تعيين كنيد كه دستگاه جوش را براي ساخت و ساز مي‌خواهيد يا تعميرات؟

همچنين اندازه پروژه نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد. اگر شما تمام اين نكات را در نظر بگيريد، مي‌توانيد انتخابي مناسب در خريد موتور برق جوشكاري داشته باشيد و متناسب با نياز خود ژنراتور براي جوشكاري تهيه كنيد. بدين ترتيب در زمان قطع برق مي توانيد همچنان به جوشكاري خود با موتور برق ادامه دهيد.

بهترين برندهاي موتور برقي مخصوص جوشكاري

✅موتور برق ديزل زيپكو:

برند زيپكو از جمله برندهاي معتبر موتور برق محسوب مي‌شود كه ژنراتور هاي مخصوص جوشكاري را از 5 كيلووات به بالا توليد ميكند. موتور برق ديزل زيپكو را در شرايط گوناگون مورد استفاده قرار دهيد و از همين جهت به عنوان موتور برق جوشكاري مناسب است.

✅موتور برق طرح هوندا:

چين و كارخانجات توليد موتور برق آن، با توليد موتور برق هايي با كيفيت و قيمتي مناسب در طرح هاي مختلف مثل هوندا تحت برندهاي ديگر، در زمينه توليد موتور برق مناسب جوشكاري پيشتازند. شما نيز مي‌توانيد در صورت تصميم به خريد ژنراتور جوشكاري، انتخاب خود را از بين موتور برق هاي ابزاريكا انجام دهيد.

نكات لازم براي خريد موتور برق جوشكاري

اگر تصميم به خريد ژنراتور مخصوص جوشكاري داريد، بايد قبل از آن به نكات مهمي توجه داشته باشيد تا خريدتان به درستي انجام شود. مهم‌ترين موضوعي كه بايد در زمان خريد موتور برق جوشكاري مورد توجه قرار گيرد، ميزان توان مصرفي محصول است. شما بايد بر اساس اين موضوع موتور برق مورد نظر خود را خريداري كنيد.

دقت داشته باشيد كه عموما موتور برق جوشكاري بايد بيش از 5 كيلووات و ترجيحا ديزلي باشد.  در صورتي كه به اين نكات ساده در زمان خريد موتور برق جوشكاري توجه نشود، در برخي از مواقع سرمايه شما هدر خواهد رفت و محصولي در اختيارتان قرار مي‌گيرد كه توانايي آن كمتر يا بيشتر از حد لازم است.

مورد ديگر كه لازم است آن را در نظر بگيريد، مصرف پايين و نوع سوخت مصرفي موتور برق است. دقت داشته باشيد كه بهره بردن از موتور برق هايي با مصرف پايين به خصوص ديزل، ميتوانند انتخاب بهتري باشند. با توجه به اين نكات ميتوانيد انتخاب دقيقي براي خريد موتور برق جوشكاري داشته باشيد

تمرین جوشکاری خوب

در جوشکاری معمولا فقط به دنبال ایجاد یک خط مستقیم نیستیم. در عوض با انبر جوشکاری اتصالات حلقه ای شکل ایجاد کنید. در واقع به دنبال انجام یک حرکت دایره ای گسترده باشید. این امر موجب می شود جوش شما استحکام بیشتری داشته باشد. با استفاده از این تکنیک شما یک خط جوش زیبا و بودن عیب خواهید داشت.چرا ضد آفتاب می زنیم جوش می زنیم؟

آماده شدن جهت انجام جوشکاری قبل از شروع آن

  • چند نکته وجود دارد که اگر قبل از اجرای جوشکاری به آنها توجه کنید می توان موفقیت خوبی داشته باشید.
  • سطح فلز خود را تمیز کنید. با استفاده از برس سیمی، سنباده و محصولات مناسب برای تمیز کاری این عمل را می توان انجام داد.
  • محلی را که تمیز کردید با یک بتونه بپوشانید. چراکه فلز را بعد از تمیز کاری روی زمین قرار می دهید که امکان دارد آلوده به گرد و غبار و محصولات خوردگی شود.
  • نوک الکترود را چک کنید که آلودگی نداشته باشد. این امر امکان دارد به تمیزی جوش شما آسیب برساند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.